Beta UDM/Pro 1.11.xx

• UniFi OS - Dream Machines 1.11.0-14

https://community.ui.com/relea…f6-41c0-b145-2fbe2db7c278

Overview

Bundled applications

UniFi Network 6.4.49

UniFi Protect 1.19.0

UniFi Talk 1.12.1

UniFi Access 1.3.33

As of UDM firmware 1.2.0 (and later) Smart Queues are default enabled for existing and new installs when the WAN speed is <=300Mbps. If you're experiencing unexpected slowness then please double check the configured speeds or disable Smart Queues under Settings>Networks>WAN>Common Settings>Smart Queues in Classic Mode or Settings>Internet>WAN Networks>WAN>Common Settings>Enable Smart Queues in New Settings.

Improvements:

New local portal UX.

Align UDM wireless features/fixes with UAP 5.60.10.

Add centralized UniFi OS notifications.

Add link to Release notes.

Improve WAN fail-over stability.

Improve the accuracy of SFP link status detection.

Upgrade OPENVPN to 2.5.2.

Replace "Beta" labels with "Early Access" in local Portal.

Replace "Beta" labels with "Early Access" and "UniFi Labs" in Settings.

Minor LCM fixes and improvements

Bugfixes:

Allow entering VLAN ID during static IP setup.

Fix an issue that IPS/IDS repeatedly crash when there're several networks created.

Fix an issue that WAN info in UI is not consistent after remapping WAN ports.

Fix an issue that WAN Failover may not happen when only default DNS is present.

Fix an issue that IPSEC site-to-site VPN statistics may be nulled periodically.

Fix an issue that DDNS may not work as expected when WAN1 and WAN2 have their own DDNS settings.

Fix an issue that could cause mDNS to not work.

Fix an issue that one DHCP option (BR option 28) is wrong when the honeypot service is enabled.

Fix an issue that enabling DPI blocks access to some sites without restrictions.

Fix an issue that WAN2 SFP port doesn't pass traffic after reboot under certain circumstances.

Fix for crashes on receiving invalid WebRTC payload.

Show correct WAN IP for VLAN and PPPoE in UniFi OS Settings.

Additional information:

Please report any issues you encounter with this release using the Report Bug form.

• Heute habe ich keine Lust mehr, aber Morgen bestimmt

BlackSpy danke für das Bescheid sagen

Vigor 165 - UDMPRO- 4x US-8-60W - US-8-150W- US-24-250W - 4 x UAP-AC-PRO- 4 x UAP-AC-M 4 x USW-Flex-Mini - Proxmox-TrueNas- Fhem- Homematic und jede Menge anderen Blödsinn der eigenlich nur Strom frisst aber mir Freude macht 8)

• Ich hab nun auch auf beta / early access das update macht bei meiner UDM Pro :)

Hab mich doch getraut.

Add link to Release notes

Das geht jedenfalls nicht, kommt 404 Seite.

• Bei mir läuft es auch seid gestern ohne Probleme.

Hat sich auch optisch wieder was getan.

• Ja hat sich was getan, aber die Topologie stimmt nicht mehr!?

Und zwar ist der 24er Switch eigentlich hinterm 48er, da der dort mit 2x 10GBIT SFP+ angeschlossen ist

Bei version 1.10 sah e snoch so aus: (Ich meine nicht die Endgeräte, habe keinen Screenshot ohne :D

6369-pasted-from-clipboard-png

Ansicht zurücksetzen hat auch nichts gebracht.

• Mhh vielleicht war es doch nicht ratsam die beta zu nutzen :D

Nun wird die console seit heute mittag (nichts wurde verändert) nur noch offline angezeigt.

Hab grade an der UDM pro an dem kleinen Display neu gestartet... Aber es passiert nichts.

Was kann ich noch tun?

WLAN läuft ganz normal, also Internet geht, nur controller ist offline... Trotz Neustart..

• Dafür ist endlich!!! CONFIG_IP_MROUTE im Kernel aktiv und damit igmp proxy möglich.

--> https://hub.docker.com/r/scyto/multicast-relay

Glückwunsch zu Deinem ersten Beitrag und willkommen an Bo(a)rd!

• Moin zusammen,

was ich bis her beobachten konnte, meine beiden FlexHDs kriegen sich garnicht mehr ein mit disconnects... fast halbstündlich. Ein "Forget" und neu "Adopt" hat keine Besserung gebracht.

Ein AP-AC-Mesh der auch per Kabel angeschlossen ist verrichtet seinen Job unbeirrt. Das Verhalten der FlexHDs hängt scheinbar im direkten Zusammenhang mit dem Update... davor war alles OK.

Beste Grüße

Fuga

• Habe das Problem das seit dem Update einige Clients zwar verbunden sind aber kein Internet haben. Mein DHCP hat 192.168.1.20 bis 192.168.1.90 Was mir aufgefallen ist das UNIFI einigen Geräten automatisch einen Bereich außerhalb der range vergibt. Und diese haben dann kein Internet. Gibt es eine Möglichkeit den Fehler zu beheben.

1 x UDMB
    3 x U6-LR

1 x USW-Lite-8-PoE

1 x USW-Flex-Mini

1 x G4 Dorbell

1 x G3 Instant

1 x Cloud Key Plus II

Internet von 3 (LTE Tarif) über Netgear M1 am WAN

• Was bei mir nun ebenfalls komisch ist, dass das iPhone 8 meiner Frau als iPhone 12 erkannt wird?! Wie kann das denn eigentlich sein?

Und zusätzlich wird ein 100mbit Gerät nur noch als 10mbit angezeigt?!

• UniFi OS - Dream Machines 1.11.0-15

https://community.ui.com/relea…23-4590-86af-511a0ff373cb

Overview

Bundled applications

As of UDM firmware 1.2.0 (and later) Smart Queues are default enabled for existing and new installs when the WAN speed is <=300Mbps. If you're experiencing unexpected slowness then please double check the configured speeds or disable Smart Queues under Settings>Networks>WAN>Common Settings>Smart Queues in Classic Mode or Settings>Internet>WAN Networks>WAN>Common Settings>Enable Smart Queues in New Settings.

Improvements

• Allow to set up console without SSO account.
    • Align UDM wireless features/fixes with UAP 5.60.13.
    • Remove "Auto-Optimize Network" toggle during setup.
    • Change default user icon in settings.

Bugfixes

• Fix console crash when HDD SATA link is unstable.
    • Fix an issue that device reboots when the system is under extremely heavy load.
    • Fix an issue that IPS/IDS feature broken in some extreme cases.
    • Fix an issue that Internet traffic can't pass in some cases.
    • Fix an issue that gateway services may be accidentally disabled.
    • Fix bug that could cause issues after owner transfer.
    • Fix bug affecting remote connection stability in some cases.
    • Fix issue where "Last Checked" time for updates was not showing the actual last checked time/date.
    • Don't show update available notifications for stopped applications.

Known issues

• PPPoE throughput could be affected when IPS/IDS is enabled.

Additional information

Please report any issues you encounter with this release using the Report Bug form.

Manual upgrade instructions

SSH into your UDM-Base/UDM-Pro and run the command below (replace firmware_url with one of the download links found below):

Code
    ubnt-upgrade firmware_url
  • Ditto ..alles gut

Vigor 165 - UDMPRO- 4x US-8-60W - US-8-150W- US-24-250W - 4 x UAP-AC-PRO- 4 x UAP-AC-M 4 x USW-Flex-Mini - Proxmox-TrueNas- Fhem- Homematic und jede Menge anderen Blödsinn der eigenlich nur Strom frisst aber mir Freude macht 8)

• Mhh ich weiß nicht ob es an der Version liegt oder an der neuen Network Controller beta Version...

Komme von außen nicht mehr druaf...

nervig...